Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interkulturní vzdělávání v praxi středních škol
ŠÁNOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce mapuje interkulturní vzdělávání (resp. multikulturní výchovu) v praxi gymnázií a několika středních odborných škol v Českých Budějovicích. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou definovány klíčové pojmy (např. interkulturní/multikulturní, výchova/vzdělávání), načrtnut vývoj a přehled zastřešujících vládních dokumentů a uvedeny příklady projektů interkulturního vzdělávání v ČR i zahraničí. V praktické části je pomocí analýzy ŠVP a webových stránek, dotazníkového šetření a interview konkretizován způsob realizace interkulturního vzdělávání na vybraných školách.
Kompetence ředitele střední odborné školy s technickým zaměřením
Hons, Lukáš
Diplomová práce se věnuje aktuálnímu tématu kompetencí ředitele střední odborné školy technického zaměření. Práce vychází z obecné teorie kompetencí a kompetenčních modelů. Jejím cílem je identifikovat kompetence ředitele střední odborné školy technického zaměření v Praze a na základě těchto zjištění vytvořit jeho kompetenční model. Na základě rešerše odborné literatury bylo realizováno výzkumné šetření, jehož smyslem bylo zjistit, jakými kompetencemi ředitelé disponují, tedy identifikovat tyto kompetence a sestavit kompetenční model. Jako první technika sběru dat byla použita technika dotazníkového šetření. V rámci dotazníkového šetření byli osloveni všichni ředitelé a zástupci ředitelů na 15 středních odborných školách technického zaměření v Praze. Třetí skupinu respondentů tvořili pracovníci zřizovatele těchto škol. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsme určovali míru důležitosti jednotlivých kompetencí. Druhou použitou technikou byl polostrukturovaný rozhovor s vybranými představiteli skupin respondentů (ředitelé a zástupci ředitelů). Rozhovor sloužil pro ověření formulací pozorovatelného chování, které je součástí kompetenčního modelu. Výsledkem praktické části je kompetenční model ředitele střední odborné školy technického zaměření v Praze. Vytvořený kompetenční model se skládá z šesti...
Měření klimatu školy na střední škole
Grygorsky, Nikola ; Liška, Roman (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
v českém jazyce Bakalářská práce se zabývá klimatem školy a způsoby měření klimatu na střední škole. Jejím cílem je prostřednictvím standardizovaného nástroje prozkoumat klima na pražské střední odborné škole. V teoretické části práce jsou popsány základní pojmy, které s klimatem souvisí včetně pojmu klima a klima školy. Jelikož je klima vícevýznamové slovo, jako první si mnozí pod pojmem představí podnebí. Tato práce se však věnuje pojmu klima z pohledu sociální skupiny. Pod tímto si lze představit mezilidské vztahy, náladu, atmosféru, prostředí a pocity. Pojem klima definuje mnoho autorů, někteří autoři se v definici shodují a někteří si rozporují. V úvodní části práce jsou popsány definice pojmu z pohledu více autorů. Další kapitola je věnována typům klimatu školy, v samostatné kapitole je popsáno, jak by mělo vypadat pozitivní klima školy. Dále se teoretická část práce zaměřuje na faktory, které ovlivňují klima školy a popisuje tvůrce klimatu ve škole. V poslední kapitole teoretické části jsou popsány jednotlivé možnosti měření klimatu školy. V praktické části je formou kvantitativní metody zjišťován stav klimatu na vybrané střední odborné škole za pomoci standardizovaného dotazníku vyvinutého Leibniz Universität Hannover. Součástí praktické části je i komparace zjištění s výsledky...
Výuka ekonomie na střední odborné škole z perspektivy oborové didaktiky společenských věd
Linger, Jan ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce na téma Výuka ekonomie na střední odborné škole z perspektivy oborové didaktiky společenských věd se dělí do dvou částí. První část je teoretická, ve které autor podrobně definuje teoretické didaktické pojmy, které jsou následně použity ve druhé, praktické části diplomové práce. Tato část předkládá návrh didaktické jednotky, která se zabývá výukou výpočtu mzdy. Součástí je pracovní i metodický list, podrobná didaktická příprava i podrobná reflexe realizované didaktické jednotky v prezenční i distanční formě výuky. Díky opakovanému převedení této didaktické jednotky do praxe lze konstatovat, že navržená forma výuky je funkční a žáky dobře přijímaná. Přesahem nosného tématu jsou též osobnostně sociální dovednosti, matematické dovednosti i trénink kritického myšlení.
Podoby výtvarných oborů na středních odborných školách
Svatková, Markéta ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou středních odborných škol, konkrétně středních uměleckých škol ukončených maturitní zkouškou. V České republice je poměrně hustá síť těchto škol, nicméně z pohledu pedagogiky je nedostatečně prozkoumaná. Cílem teoretické části práce je popsat umělecké vzdělávání na středních školách v České republice, uvést podoby výtvarných oborů na středních školách, organizaci výuky a kurikulární dokumenty středních uměleckých škol. Práce se dále zabývá otázkami počtu uměleckých škol v ČR, kvalifikací učitelů na těchto školách a počty přijímaných žáků na tyto školy. Didaktická část práce se bude věnovat kvalitativnímu výzkumu zaměřeného na podobu grafického designu, jako nejčetnějšího oboru zastoupeného na středních odborných školách uměleckých. Cílem výzkumu je popsat skutečný stav na vzorku SOŠ uměleckých s oborem grafický design. Dle předem stanovených kritérií se zaměřuji na specifika SOŠ uměleckých a následně porovnávám na vzorku škol přijímací řízení ke studiu, ukončení studia, zastoupení odborných předmětů v učebních plánech, složení pedagogů a nepedagogů a komisionální zkoušky. Součástí jsou i rozhovory s aktéry školy, obsahově se vztahující ke zvoleným kritériím kvalitativního výzkumu. Výsledkem výzkumné části jsou shrnutá data z kritérií. V praktické části bude...
Informovanost studentů základních a středních škol o problematice poruch příjmu potravy
Dvořáková, Renata ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Informovanost studentů základních a středních škol o problematice poruch příjmu potravy" je rozdělena na dvě hlavní části - část teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována charakteristice jednotlivých onemocnění, epidemiologii a faktorům ovlivňující vznik daných poruch. V práci jsou dále popsány projevy a důsledky u dětí a dospívajících, léčba a oblast prevence. Praktická část je zaměřena na zkoumání informovanosti studentů o problematice poruch příjmu potravy, a to vyhodnocováním dotazníkového šetření. Předmětem zkoumání byly vedle míry informovanosti daných studentů také nejčastější zdroje při získávání informací a vliv umístění školy v ČR na informovanost. Výsledky praktické části ukázaly, že nejlépe informovanou skupinou jsou gymnazisté, následováni studenty střední odborné školy a žáky základní školy v Praze. Nejhůře informovanou skupinou se stali žáci základní školy ve Středočeském kraji. Dále jsem zjistila, že nejčastějším zdrojem při získávání informací o poruchách příjmu potravy jsou rodiče a kamarádi. Mezi nejčastější online zdroje patří video a článek na internetu. Dle výsledků šetření také vyplynulo, že umístění školy v ČR má určitý vliv na informovanost dotazovaných v dané problematice. Výsledky mého zkoumání jsem zohlednila při tvorbě...
Problematika inkluze v praxi na vybrané střední odborné škole a základní škole v okrese Mělník
Marková, Vladimíra ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce, Problematika inkluze v praxi na vybrané střední odborné škole a základní škole v okrese Mělník, se zabývá problematikou inkluze na základním a středním stupni vzdělávání u žákyně se speciálními vzdělávacími potřebami. Umožňuje přiblížení problematiky inkluze v praxi z pohledu klíčových pedagogických pracovníků podílejících se na edukaci inkludované žákyně. Pro seznámení se s průběhem vzdělávání žákyně se speciálními vzdělávacími potřebami, byla vypracována případová studie. Přiblížení role asistenta pedagoga při vzdělávání. Porovnání průběhu inkluze v přístupu a možnostech edukace dané žákyně na základní škole a středním odborném učilišti. Problematika žákyně při plnění odborného výcviku na pracovišti. V práci byly použity metody strukturovaného rozhovoru s klíčovými pedagogickými pracovníky s následným shrnutím a interpretací výsledků výzkumu. Cílem práce je popsat a zmapovat problematiku inkluze v praxi, definovat společné rysy a rozdílnosti v přístupu a možnostech inkluze. V závěru práce jsou položeny otázky a náměty k zamyšlení ze stran samotných vyučujících. KLÍČOVÁ SLOVA Asistent pedagoga, edukace, inkluze, odborný výcvik, podpůrná opatření, případová studie, speciální vzdělávací potřeby, střední odborné učiliště, učitel, základní škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.